27.5.09

parking

Για να σχεδιάσουμε μια πόλη [εν προκειμένω μια γειτονιά] που πρώτη προτεραιότητα του δημόσιου χώρου είναι να φιλοξενεί ανθρώπους, ζώα και φυτά [κάτοικους και περαστικούς, άγρια και ήμερα ζώα της πόλης, καλλιεργημένη και αυτοφυής βλάστηση] πρέπει να απομακρύνουμε πρώτα τον βασικό καταληψία του δημόσιου χώρου της ελληνικής πόλης, το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Για να το κάνουμε αυτό, προτείνουμε την κατασκευή 8 δημόσιων πάρκινγκ όπου καλύπτουν τις αναγκαίες θέσεις πάρκινγκ όπως έχουν αποτυπωθεί στην κυκλοφοριακή μελέτη του Κ. Ηλιόπουλου το 2002 [περίπου 2300 σταθμευμένα αυτοκίνητα στην περιοχή μελέτης].
Απώτερος σκοπός βέβαια είναι η αποφυγή χρήσης του αυτοκινήτου και η χρήση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης [πόδια, ποδήλατα, μ.μ.μ]. θέλουμε να δημιουργήσουμε μια γειτονιά που βιώνεται με τα πόδια, τη μύτη, την όραση και την γεύση.
Τα μηχανοκίνητα μέσα μεταφοράς [ιδιωτικά και δημόσια] βρίσκονται στα όρια της περιοχής, όχι περισσότερο από 10 λεπτά περπάτημα από οποιαδήποτε κατοικία του αστικού χωριού. Αφήνουμε έτσι το δημόσιο χώρο της γειτονιάς, ασφαλή, προσπελάσιμο, χωρίς θόρυβο και μόλυνση, ελεύθερο για όποια χρήση του δώσουν οι κάτοικοί του.

Προτεινόμενοι χώροι υπόγειας και υπέργειας στάθμευσης
Α. Πρώην πάρκινγκ μετρό, Αναστάσεως και Μεσογείων, επιφάνεια 26,600 τμ.
Με τη μετακίνηση του βασικού σταθμού μετεπιβίβασης στη στάση μετρό «Νομισματοκοπείο» απελευθερώνεται μεγάλη έκταση γης. Μαζί με τους χώρους παρκινγκ και εξέτασης δικύκλων του υπουργείου μεταφορών μπορεί να δημιουργηθεί ένα μεγάλο υπόγειο και υπέργειο πάρκινγκ που θα εξυπηρετεί, πρωτίστως, τους κατοίκους Χολαργού και Παπάγου. Προτείνονται δύο πάρκινγκ: α) ένα υπόγειο [ένα επίπεδο] κάτω από τους χώρους του υπουργείου μεταφορών. Θέσεις πάρκινγκ: 634
β) ένα υπόγειο και υπέργειο στο σημερινό πάρκινγκ μετρό. Θέσεις πάρκινγκ: 888
Β. Εγκαταλελειμμένη οικοδομή, Αρτέμιδος και Αναστάσεως, επιφάνεια 470 τμ.
Προτείνεται η κατεδάφιση της και κατασκευή επταώροφου κτιρίου παρκινγκ [3 υπόγεια και 4 υπέργεια επίπεδα] με ασανσέρ. Προσφέρει οικονομία χώρου [το γκαράζ δεν χρησιμοποιείτε από ανθρώπους οπότε επιλέγεται χαμηλό ύψος ορόφου ≥ 2,10 ], ασφάλεια χειρισμού, αποφυγή θορύβων και καυσαερίων. Θέσεις παρκινγκ: 154
Γ. Συμβολή οδών 25ης Μαρτίου, Αναστάσεως και Στρατηγού Κοκόλα, επιφάνεια 1800 τμ.
Προτείνεται η δημιουργία τριώροφου υπόγειου πάρκινγκ κάτω από το επίπεδο της διασταύρωσης. Θέσεις πάρκινγκ: 264
Δ. Εγκαταλελειμμένη οικοδομή, Σαρανταπόρου και 25ης Μαρτίου, επιφάνεια 190 τμ.
Προτείνεται η κατεδάφιση της και κατασκευή πολυώροφου κτιρίου πάρκινγκ [3 υπόγεια και 7 υπέργεια επίπεδα] με ασανσέρ. Θέσεις πάρκινγκ: 69
Ε. Συμβολή οδών 25ης Μαρτίου και Υμηττού, επιφάνεια 1600 τμ.
Προτείνεται η δημιουργία τριώροφου υπόγειου παρκινγκ κάτω από το επίπεδο της διασταύρωσης. Θέσεις πάρκινγκ: 253
ΣΤ. γήπεδο μπάσκετ, Κωνσταντινουπόλεως και Βελισσαρίου, επιφάνεια 1041 τμ.
Προτείνεται η δημιουργία τριώροφου υπόγειου παρκινγκ και αποκατάσταση των χώρων άθλησης. Θέσεις πάρκινγκ: 153
Ζ. Ήδη υπάρχον υπαίθριο δημοτικό πάρκινγκ, Περικλέους και Ευτέρπης, επιφάνεια 990τμ.
Προτείνεται η δημιουργία πολυώροφου κτιρίου πάρκινγκ [3 υπόγεια και 1 υπέργειο επίπεδο] με ασανσέρ. Θέσεις πάρκινγκ: 194
Η. γήπεδο μπάσκετ και τένις [πίσσα], Περικλέους και Κλειούς, επιφάνεια 3000 τμ.
Προτείνεται η δημιουργία τριώροφου υπόγειου πάρκινγκ και αποκατάσταση των χώρων άθλησης. Θέσεις πάρκινγκ: 200

Συνολική επιφάνεια εδάφους: 34650 τμ
Συνολικές θέσεις παρκινγκ: 2195 θέσεις










2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Den katalavaino ti ennoeitai me apokatastasi ton xoron athlisis. Apo tin stigmi pou protinete parking de tha uparxei xoros athlisis etsi den einai?
Christina

louiza είπε...

Τα πάρκινγκ θα είναι υπόγεια, οπότε πάνω απο αυτά θα επανακατασκευάζονται οι απαραίτητες εγκαταστάσεις των χώρων άθλησης, οι οποίες δεν στοιχίζουν ιδιαίτερα και κατασκευάζονται εύκολα (ταρτάν, μπασκέτες κλπ.). Το σημαντικό σε τέτοιου είδους προτάσεις είναι η είσοδος/έξοδος του υπόγειου πάρκινγκ να βρίσκεται σε απόσταση από τους χώρους αναψυχής, έτσι ώστε να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκαλεί ηχορρύπανση, ατμοσφαιρική ρύπανση και κίνδυνο ατυχήματος.